2010. november 10., szerda

Lepcsánka vagy ki ahogy akarja :)


Feladom!!! Nekem ez a diétázás nem meg :) Én tényleg mindent tőlem telhetőt megtettem, de sokkal jobban szeretek enni és ezt nem tudom feladni! :)))) majd lemegy az a pár fölös kiló amikor le kell, hogy menjen!!!! :)
Már jó pár napja rajta voltam, hogy megcsinálom, sőt már legalább két hete meg szeretném csinálni, ma este beadtam a derekam, így minden tudásom összeszedve elkészült a várva várt Lepcsánkám, vagy inkább Tócsni? Macóka? Röszti? mind ugyan az, csak ki hogyan hívja :) Erről az ételről mindig a gyerekkorom jut eszembe, mikor Édesanyu egyszer csak felpattant kiment a konyhába és max fél óra múlva már a nővérkémmel bent csemegéztünk a fincsi kis Macókákat :) igaz volt időszak amikor nem szerettem, de most nagyon jól esett nosztalgiázni. :(
Ez az étel, míg élek, mindig azok közé fog tartozni, ami az én Drága Édesanyukámra emlékeztet!!! :))))


Hozzávalók:
4 nagy szem burgonya
2 fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 csokor petrezselyem
2 db tojás
4-5 kanál liszt
só, bors

A hagymát apróra felkockázzuk és megpároljuk. Míg a vöröshagyma dinsztelődik a burgonyát meghámozzuk és a reszelő nagy lukú felén lereszeljük. A petrezselymet apróra vágjuk és a fokhagymát lereszeljük. Az előkészített alapanyagokat összekeverjük és mikor evvel kész vagyunk hozzáütjük a tojásokat és evvel is jól eldolgozzuk. A kész masszánkat sózzuk, borsozzuk és annyi lisztet adunk hozzá hogy a massza sűrű állagú legyen. A masszákat bő forró olajban kisütjük.
Tálaláskor kínáljunk hozzá fokhagymával, sóval, pirospaprikával ízesített tejfölt, paradicsomot, cikkekre vágott uborkát.

Mindenkinek melegen ajánlom :) ha másért nem a régi szép emlékek felidézéséért :)))))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése